SCHOLENAANBOD

Beste leerkracht,
Beste directeur,

Hebt u ooit al eens overwogen om theater te integreren in uw lesaanbod?
Niet enkel receptief theater, meer ook actief: door leerlingen zelf hun verhaal te laten vertellen?

Het is geen sinecure, dat muzisch werken integreren in uw lessen.
Drama, allemaal goed en wel, maar hoe begin je eraan?

HETGEVOLG kan u hierbij helpen.
U kan ons vragen om theaterworkshops te geven. Eenmalig of in een serie die uitmondt in een toonmoment. Zoals bijvoorbeeld de AP Hogeschool (Antwerpen), PISO Tienen, de 3master (Kasterlee), Open School (Antwerpen).
Wij werken met alle leeftijden, alle niveaus, alle achtergronden.

Volg hun voorbeeld

“Stefan werkte bij ons met een 30-tal leerlingen met een matig verstandelijke beperking gedurende acht workshops van anderhalf uur, verspreid over drie maanden. Dit mondde uit in een voorstelling in een ‘echte’ theaterzaal voor ouders, leerkrachten en de andere leerlingen op school.
HETGEVOLG werkt vanuit de eigen leefwereld en ideeën van de kinderen. Via verschillende ervarings-, gevoels- en spelmomenten krijgen ze greep op de wereld waarin fantasie en realiteit elkaar kunnen overlappen en waar iedereen trots is op zijn eigen kunnen. Deze keer waren het kinderen tussen 6 en 14 jaar, maar ze kunnen met àlle mensen werken, ongeacht hun leeftijd, afkomst en ‘gebreken’. Ze nemen de mensen zoals ze zijn en werken op hun maat en hun niveau.”
Annick De Houwer, leerkracht in de 3master.
Lees ook: https://www.cultuurkuur.be/project/ik-ben-zoals-jij

Of lees deze getuigenis van een student lerarenopleiding aan de AP Hogeschool:
“Bedankt voor deze ongelooflijke ervaring, bedankt om mij te doen inzien dat over het muurtje (laten) kijken de dingen zoveel meer context en betekenis geeft, bedankt om me uit mijn comfortzone te trekken en me dingen te laten doen waarvan ik op voorhand nooit had gedacht dat ik ze kon of zou durven.”

En het prijskaartje?
Dat kan zeer goed meevallen.
Als school kan u bij de CANON Cultuurcel een dynamoPROJECT indienen voor 2.000 euro. U kan zelfs twee keer per jaar subsidie aanvragen: tot 15 november, voor projecten die zullen plaatsvinden tussen 1 februari en 30 juni en tot 15 mei, voor projecten tussen 1 september en 31 januari.
Lees meer op: cultuurkuur.be

Met onze theaterworkshops kan u bovendien ook zijdelings, ‘en passant’ andere leerkrachten laten ervaren dat muzische vorming écht wel kan geïntegreerd worden in de lessen. Dat weten ze ondertussen in de 3master:

“We bereikten met dit project ook leerkrachten die dachten dat ze in hun lessen niet konden werken met muzische vorming. Ze ondervonden aan den lijve dat er via drama, al spelend kan gewerkt worden aan de ontwikkeling van communicatie, samenwerking, exploratie, zelfsturing en zo veel meer. En dat dit een invloed heeft op de aanpak van hun lessen rekenen, taal, wereldoriëntatie …”

Komt mijn school in aanmerking voor een traject met HETGEVOLG?
Natuurlijk! HETGEVOLG werkt met alle leeftijden, alle culturen, alle sociale contexten. Kijk maar: http://www.hetgevolg.be/hartenprojecten.
Tijdens een verkennend gesprek spreken we af op welke manier we aan uw vraag kunnen tegemoet komen. Hoe vaak, met wie, waar … Niets is onmogelijk bij HETGEVOLG.
En vooral: wij werken op maat. Op maat van uw school, de leerkrachten en vooral: de kinderen.
Neem contact met ingrid@hetgevolg.be voor nog meer informatie.

Hopelijk tot binnenkort,
HETGEVOLG